w , ,

Co robić, a czego nie robić przed snem? Kilka porad

Co robić, a czego nie robić przed snem?

Co robić, a czego nie robić przed snem, aby móc spokojnie się odprężyć? Czasami mamy problemy z zaśnięciem, które nierzadko są efektem naszych złych nawyków. Nawet jeśli już uda nam się zasnąć, to może się okazać, że budzimy się w środku nocy. Potem trudno nam się położyć ponownie, a rano jesteśmy zmęczeni. Zastanówmy się więc nad tym, jakie nawyki nam przeszkadzają.

Niebieskie światło – pogromca snu

Oddziaływanie niebieskiego światła może bardzo skutecznie nas wybudzać. Jeśli przed zaśnięciem gapimy się w ekrany naszych smartfonów albo komputera, to jest duże prawdopodobieństwo, że właśnie żegnamy się z perspektywą dobrego snu. Warto jest stosować specjalną opcję, która zmienia kolory naszego ekranu.

Opcja wyświetlania nocnego jest dzisiaj wbudowana fabrycznie w większość urządzeń. Jeśli jednak nasz komputer lub smartfon takiej nie posiada, to pobierzmy specjalną aplikację. Na komputerze świetnie sprawdza się program flux.

Co robić, a czego nie robić przed snem, aby nie cierpieć na bezsenność?

Jeśli chcemy spokojnie spać, nie powinniśmy zbyt dużo jeść przed spaniem. Może to prowadzić do problemów z zaśnięciem, a także pojawienia się nieprzyjemnych snów. Starajmy się więc, aby kolacja była lekkim posiłkiem i jedzmy ją odpowiednio wcześnie. Dzięki temu wejdziemy pod kołdrę z uczuciem lekkości.

Powinniśmy też zrezygnować z intensywnej pracy umysłowej. Zwłaszcza jeśli pracujemy w domu, to może nas kusić, aby przed snem jeszcze sobie pogrzebać przy projekcie. Zdecydowanie powinniśmy sobie odpuścić, nawet jeśli wydaje nam się, że świadczy to dobrze o naszej produktywności.

Tak naprawdę, jeśli pracujemy wieczorem, to jest duża szansa, że stres przełoży się na jakość snu. To z kolei przekłada się na naszą produktywność następnego dnia. Może nam się wydawać, że popracowanie kilka godzin dłużej oznacza lepsze efekty pracy, ale to tylko złudzenie. Tak naprawdę będziemy pracować dużo gorzej, gdyż stres i przemęczenie całkowicie zaburzy wydajność naszego mózgu.

Jak się uspokoić przed snem?

Zawsze możemy sięgać po specjalne środki nasenne, ale musimy to najpierw skonsultować z lekarzem. Możemy naszemu lekarzowi rodzinnemu albo psychiatrze opowiedzieć o naszych problemach, a on nam przepisze odpowiednie tabletki. Czasem wystarczy popularna hydroksyzyna, a w innych przypadkach będziemy musieli brać coś mocniejszego (doksepina, trittico i tym podobne).

Ważne jest, żeby takich leków nie brać na własną rękę. Jeśli nie wiemy, co robić, a czego nie robić przed snem, żeby lepiej spać, to powinniśmy skonsultować się ze specjalistą. Czasami możemy sobie tylko zaszkodzić, mimo że intencje mieliśmy dobre. Jeśli więc chcemy się czymś wspomóc, a nie mamy rekomendacji lekarza, to parzmy sobie przed spaniem melisę. 2 łyżeczki melisy sypanej lub 2 torebki wystarczą, aby uspokoić nasze myśli.

Co myślisz?

chroniczne zmęczenie

Chroniczne zmęczenie przy niewłaściwej diecie

Stopniowe odzwyczajanie się od elektroniki

Stopniowe odzwyczajanie się od elektroniki