depresja
w , ,

Chroniczne zmęczenie przy niewłaściwej diecie

Chroniczne zmęczenie a dieta

Chroniczne zmęczenie jest jedną z chorób cywilizacyjnych. Prawie każdy z nas przyzna, że zdarza mu się odczuwać zmęczenie bez powodu. Jak to jest, że czujemy się zmęczeni, mimo że nic intensywnego nie robiliśmy?

Co jest przyczyną ciągłego zmęczenia i senności? Może to być niewłaściwa dieta, co dotyczy zarówno jej jakości jak i ilości. Tak, jeśli jemy za mało, to dostarczamy organizmowi zbyt mało energii. Kiedy rodzice nam mówili, że musimy zjeść śniadanie, żeby być silni, to mieli rację. Aby móc być produktywnym w ciągu dnia i koncentrować się na naszych zadaniach, musimy jeść w odpowiednich ilościach.

Zdrowy posiłek rano

Jeśli rano jemy produkty posiadające wysoki indeks glikemiczny, to występuje większe ryzyko, że w ciągu dnia będziemy zmęczeni. Chodzi tutaj między innymi o produkty z białej mąki, takie jak jasne pieczywo, czy makaron. Po zjedzeniu takich produktów poziom glukozy we krwi się waha, co może pośrednio prowadzić do uczucia zmęczenia. Dlatego zaleca się właśnie jedzenie pieczywa pełnoziarnistego.

Pamiętajmy też, aby nasze śniadanie nie było zbyt tłuste. Zwłaszcza dotyczy to rozgrzanego tłuszczu, np. wtedy, kiedy smażymy jajecznice. Jeśli więc chcemy zwalczyć chroniczne zmęczenie, to pożegnajmy się ze smażonym śniadaniem. Jest wiele innych dań, które możemy sobie z rana przyrządzić, bez konieczności smażenia.

Cukier a chroniczne zmęczenie

Amerykańska Akademia Medycyny Snu przeprowadziła swego czasu badania, które wykazały, że osoby spożywające dużo cukru mają bardziej niespokojny sen. Dotyczy to również problemów z samym zaśnięciem. Badani, którzy jedli więcej cukru w ciągu dnia, potrzebowali więcej czasu na zaśnięcie. Jeśli mamy skłonności do tego, aby jeść słodkie przekąski przed snem, to najwyższy czas, aby przestać.

Chroniczne zmęczenie a brak protein

Jeśli nie dostarczamy naszemu organizmowi wystarczającej ilości białka, to ma on problem z transportem tlenu. Wpływa to między innymi na układ odpornościowy i uczucie zmęczenia. Dobrze jest więc jeść mięso, orzechy, biały ser i pić mleko.

Pamiętajmy także o dostarczaniu organizmowi witamin. Jeśli zażywamy za mało witaminy B1 i B2, to możemy mieć problemy z produktywnością. Warto też zadbać o witaminę C, choć pamiętajmy, by nie traktować jej jak lekarstwo, którym nie jest.

Co myślisz?

praca w domu

Praca w domu – jak zadbać o nastrój i produktywność?

Co robić, a czego nie robić przed snem

Co robić, a czego nie robić przed snem? Kilka porad