Rozrywka online coraz popularniejsza za sprawą epidemii - 1 2024

Rozrywka online coraz popularniejsza za sprawą epidemii

Epidemia to w tym roku zdecydowanie temat dominujący. Nie ma praktycznie żadnej dziedziny życia ani sfery ludzkiej aktywności, która nie zostałaby dotknięta albo bezpośrednio wirusem jak i przez wiele nieprzemyślanych działań poszczególnych rządów, które zamiast pomagać w wielu sytuacjach jeszcze pogarszają sytuację. W kończącym się roku 2020 wiele sfer oraz aktywności musiało się, siłą rzeczy, przenieść do sieci internet. Szeroko rozumiana rozrywka jest tu jednym z przykładów.

Kultura i rozrywka w sieci

Z powodu pandemii odwołana została duża część wydarzeń kulturalno-rozrywkowych. Te zaś, które zorganizowano odbyły się zmienionej formie za pośrednictwem transmisji on-line. I tak oto koncerty zamiast z udziałem publiczności przeniosły się na serwisy streamingowe, gdzie po wykupieniu biletu on-line można było na żywo przed komputerem obejrzeć i wysłuchać repertuaru danego artysty. Podobnie spektakle teatralne też w wielu miejscach odbywały się w internecie. Dystrybutorzy filmów, wobec faktu ograniczenia działalności a później zamknięcia kin zdecydowali się na częściowe przeniesienie zaplanowanych premier do serwisów VOD lub zapowiedzieli równoległe premiery na dużym ekranie i tych płatnych serwisach. Część dystrybutorów odsuwa premiery swoich produkcji w czasie ze względu na niepewne warunki.

Gry, zabawy i zakupy on-line

Czas pandemii i przymusowego zamknięcia w domach sprawił, że wzrosło też zainteresowanie grami komputerowymi, zarówno solówkami jak i sieciowymi opartymi na współzawodnictwie z innymi graczami. Zamknięcie wielu specjalistycznych sklepów otworzyło szerokie pole działania i stąd wziął się w ostatnich miesiącach dynamiczny trend wzrostowy w e-handlu i zakupach internetowych, które są, jak wiemy, dla wielu osób rodzajem rozrywki i sposobem spędzania czasu wolnego.

Wiele podmiotów działających w sprzedaży aby przetrwać zmuszonych było szybko dostosować się do zwiększonego zainteresowania poprzez zwiększenie przepustowości swoich systemów aby odsłużyć większą falę zamówień. Szeroko rozumiany hazard, w tym kasyna już od dłuższego czasu sprawnie funkcjonował równolegle w realu i przestrzeni wirtualnej więc przejście do nowych warunków, przynajmniej dla tego sektora nie będzie gigantycznym wstrząsem. W czasach epidemii wiele osób też zintensyfikowało poszukiwanie wiedzy w sieci odchodząc od mediów tradycyjnych. Dobrym przykładem jest rosnąca popularność rankingów udostępniających kasyna online. Zamknięcie w domu sprzyjało surfowaniu w sieci  w większym niż wcześniej stopniu.

Konkludując…

Podsumowując, początek epidemii przyspieszył i zintensyfikował proces przechodzenia wielu aktywności oraz sfer do sieci i wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie dalej przybierał na siłę. Dziedziny, które już wcześniej istniały w sieci jeszcze mocniej się w niej teraz rozwijają. Inne, te które funkcjonowały dotąd w realu muszą sprawnie dostosować się do nowych warunków jeżeli chcą przetrwać nadchodzące zmiany.